Kaalulangetamine - sammuke edasi!


Kuigi aasta algusest on ainult mõned kuud möödas, võib juhtuda, et uue aasta lubadused on juba unustuste hõlma vajanud. Kuidas astuda kaalulangetamise teel sammuke edasi, et see ka edasiviiv ja efektiivne protsess oleks?

 

Vähenda isusid

Selle asemel, et kaloreid kokku lugeda, keskendu õiget tüüpi toidu söömisele. Töötlemata, suhkruvabad terviktoidud on parim valik maitsvate ja rahuldust pakkuvate einete loomiseks.

Kuidas kõlab mõte hommikusöögist, mis sisaldab munaputru, praetud seeni ja tomateid? Kui aega on vähe, siis kausitäis müslit ilma lisatud suhkruta koos kiudainerikaste linaseemnetega aitab luua pikaks ajaks täiskõhutunde.

Eined, mis sisaldavad kiudaineid, valke ja natuke tervislikke rasvu, aitavad täita sinu toitainevajaduse ning hoiavad samal ajal veresuhkrutaseme ühtlasena, tagavad pikaks ajaks täiskõhutunde ning peletavad isusid. Kuigi suhkrurikkad ja rafineeritud toiduained annavad kiiresti energiat, tõuseb veresuhkur nende tarbimise tagajärjel järsult ning üsna pea ka langeb kiiresti, mille tõttu tekib väsimus. Ja siis sa ihkad juba järgmist magusat snäkki! Stimulandid nagu kohv ja tee mängivad samuti veresuhkru tasemega. Sedasi on lihtne langeda ohtlikku lõksu, mille tulemusena ihaldad pidevalt kohvi või teed koos maiustustega. Seega tasub hommikune kohv asendada mõne taimeteega (näiteks piparmündi- või fenkoliteega) või rohelise teega. Et stabiliseerida oma veresuhkru tase ja seeläbi vähendada isusid, tasub lisaks tarbida mineraalainet kroomi koos tsingi, magneesiumi ning lagritsajuure ja kaneeliga.

 

Söö pähkleid

Tihti arvatakse, et kaalulangetajad ei tohiks mingil juhul pähkleid süüa. Hiljutised uuringud aga näitavad, et pähklite mõju küllastus- ja täiskõhutunne tekkimisel kaalub üles nende kõrgema kaloraaži. Küllastustunne tekib tõenäoliselt pähklite kõrgest kiudainete- ja valgusisaldusest. Kui süüa vahepalaks väikeses koguses röstimata mandleid, aitab see tekitata küllastustunnet, nii et hiljem ei teki isu rasvarikaste toitude järgi. Pähklid sisaldavad oomega 3 ja 6 rasvhappeid, mis tegelikult soodustavad rasvapõletust. Tervislik vahepala, mis sisaldab mandleid, seemneid ning mahlast õuna või pirni aitab vähendada isu suhkrurikaste snäkkide järgi ning püsida kaalulangetamisega õigel rajal.

 

Kontrolli koguseid

Kui sa oled harjunud sööma rohkem kui vajad, võib magu välja venida ja seetõttu tekkida pidev nälg, isegi kui sööd normaalse portsjoni toitu. Seega on hea süüa korraga väikseimaid koguseid  ja kui võimalik, nautida toidukordade vahel väikseid ja tervislikke snäkke. Kombineerides tervislikke valguallikaid nagu kala, kana, kalkunit, mune, läätsi ja ubasid, kitsejuustu või kodujuustu aedviljade ning väikese koguse liitsüsivesikutega (pruuni riisi või kinoaga), on võimalik vältida järske näljasööste. Kui sul on vaatamata sellele keeruline oma toidukoguseid kontrolli all hoida, võib abiks olla HCA (hüdroksüsidrunhappe) tarbimine toidulisandina. HCAd saadakse tamarindiviljast ja see toetab ainevahetust, aidates tekitada täiskõhu- ja küllastustunnet.



Mõista oma eesmärke

Ülesöömine ei ole tihti kuidagi näljaga seotud. Katsu jälgida, kuna ja mis põhjustel sa toiduga liialdama kipud. Niimoodi saad oma toitumisharjumused paremini kontrolli alla.
 
Üks võimalus on pidada 1-2 nädala jooksul toidupäevikut, pannes kirja kõik, mida sa sööd ja millised emotsioonid ja tunded sind seejuures valdavad. Kui sa tunned end väsinuna või oled stressis, võib tekkida isu rammusate, rasvaste toitude järgi ning kalduvus üle süüa. On oluline mõista, et stress mängib kaalulangetamise juures väga olulist rolli. Stressi korral võib vajadusel lisaks kasutada teatud ravimtaimi ning vitamiine – B-vitamiinid ja magneesium aitavad vähendada ärevust ja toetavad normaalset neerupealiste tööd.

 

Hakka liikuma

Regulaarne füüsiline treening ei ole oluline mitte üksnes kaalulangetamiseks, vaid ka parema enesetunde tagamiseks ning stressi leevendamiseks. Koormust tuleks tõsta järk-järgult ning mõistlikult. Treeningute efekti aitab  suurendada konjugeeritud linoolhappe (CLA) tarvitamine toidulisandina, sest see aitab vähendada keharasva ja ning suurendada lihasmassi. Rasvapõletamiseks on parim kombineerida lihastreeningut madala koormusega harjutustega nagu ülesmäkke kõnd, ujumine või rattasõit.

 

Higher Nature toidulisandid kaalulangetajale leiad e-poest

Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.