Südame tervis

Peamiseks südame-veresonkonna haiguste põhjustaks on peetud kõrget kolesteroolitaset, kuid  on avastatud, et esineb sellest veelgi olulisemaid riskitegureid. Näiteks avaldavad südame tervisele otseselt mõju kõrge homotsüsteiinitase ning madal antioksüdantide tase kehas. Samuti on üheks oluliseks riskifaktoriks halbade rasvade tarbimine, mis põhjustab veresoonte seinte kahjustusi ning soodustab põletikulisi protsesse. Kõiki neid tegureid, kaasaarvatud kõrget kolesteroolitaset, saab toitumise ning toidulisandite abil reguleerida.

Toitumissoovitused südame tervise toetamiseks

* Sööge rohkesti aed-ja puuvilju ning taimset toitu. Umbes 80 % päevasest toidust võiks olla taime ning 20 % loomne.

* Puu-ja köögiviljad sisaldavad rohkesti kiudaineid, vitamiine, mineraale ning antioksüdantide. Vikerkaarevärvilised toidud sisaldavad antioksüdante, mis kaitsevad õrnu rasvhappeid oküdatsiooni eest ning see hoiavad ka veresoonte seinad tervetena. Samuti sisaldavad aedviljad seleeni, E- ja C-vitamiine ning B-grupi vitamiine, mis aitavad langetada homotsüsteiini taset.
* Tarbige häid rasvu ning lisage oma menüüsse oomega-3 rikkad toidud. Oomega-3 rasvhappeid sisaldavad rohkesti kalaõli, chia-,lina-, tudra ja kanepiseemned ning rasvased kalad. Vähendage küllastatud rasvade tarbimist (loomsed toiduained, piimatooted) ning vältige transrasvu. Śamas ei ole ka tervislik täiesti rasvavaene toit, kuna sellisel juhul intensiivistab maks kolesterooli sünteesi.
* Vähendage kolesteroolirikkaid toite, eriti loomseid toiduaineid. Üks kaardipakisuurune portsjon liha või kala päevas on piisav, ülejäänud toidukordadel eelistage kaunvilju (kikerherneid, läätsi, ube, herneid ja soja).
* Eelistage täisteratooteid – täisteraleiba, täistera pastatooteid, pruuni riisi ning pudruhelbeid. Täisteratooted sisaldavad rohkem toitaineid kui rafineeritud tooted ning neis sisalduvad kiudained aitavad halba kolesterooli langetada. 5-10 grammi kiudaineid päevas aitab langetada nii üldkolesterooli taset kui ka LDL-kolesterooli. Näiteks pool tassi keedetud kaerahelbeid sisaldab koguni 6 g kiudaineid.
* Suurendage südant kosutavate monoküllastumata rasvhapete hulka toidus, lisades menüüsse pähkleid, seemneid, mandleid ja oliive ning oliiviõli. Oliiviõli kasulike omaduste kohta saate lugeda siit
* Foolhappe saamiseks on oluline süüa palju rohelist, väga tervislikud on brokoli ja spinat ning idud ja võrsed.
* Südame tervisele ja homotsüsteiinitaseme langetamisele mõjub hästi, kui süüa ühe küüne küüslauku päevas.
* Musta tee ja kohvi joomist tuleks vähendada, kuna mõlemad tõstavad homotsüsteiinitaset, samuti piirata alkoholi tarbimist. Mõõdukas õlle (B-vitamiinid) ja veini joomine ei mõju homotsüsteiinitasemele halvasti (mitte rohkem kui 1 õlu või 1 klaas veini päevas).
* Vähendage süsivesikute tarbimist, eeskätt suhkru, tärklise ning rafineeritud jahutoodete tarbimist. Suhkur tõstab insuliini hulka kehas ning see omakorda on seotud kõrge kolesteroolitaseme, vererõhu tõusu ning südamehaigustega.
* Vähendage stressi taset ja lõpetage suitsetamine

Toidulisandid

Südame tervise tagamiseks on vaja tervislikku metülatsiooni. Metülatsioon juhtub kehas miljard korda sekundis, see on vajalik selleks, et muuta kahjulik aminohape homotsüsteiin keha tähtsaimaks antioksüdandiks glutatiooniks. Kõige tuntumaks homotsüsteiini mõjuks on südame-veresoonkonna haiguste riski suurenemine, samuti vähiriski ja teiste krooniliste haiguste riski suurenemine. Kõrge homotsüsteiinitaseme alandamisega on võimalik lahti saada kroonilisest väsimusest, saavutada parem meeleolu, parem mälu, paranenud maksa funktsioon, tervemad juuksed, nahk ja küüned, parem uni, liigesevalude vähenemine jne.

Homotsüsteiinist glutatiooni tootmiseks on vaja B6- ja B12-vitamiine ning foolhapet, riboflaviini ehk B2 –vitamiini. Samuti on oluline tsink ja vähesel määral ka magneesium. Homotüsteiinist metioniini tagasi saamine toimub metüülgrupi lisamisega, mistõttu on tarvis metüülvormis B12-vitamiini või trimetüülglutsiini (TMG).

Kolesterooli langetamiseks mõeldud ravimid võivad tekitada südame terviseks hädavajalike asendamatute rasvhapte puuduse ning Q10-vitamiini puuduse. Kolesteroolitaseme tasakaalusamiseks tuleks toituda süüa kiudainerikast toitu ning tabida palju puu-ja köögivilju. Kolesteroolitaseme langetamise kohta saate lugeda lähemalt siit

Cardio Heart Nutrients
Cardio Heart Nutrients – toitained südame ja arterite toetamiseks
Sisaldab südamele ja arteritele hädavajalikke toitaineid – tugevdavaid antioksüdate koensüüm -Q10 ja E-vitamiini, samuti B-grupi vitamiine, karnitiini, arginiini, bromelaiini ning trimetüülglütsiini TMB. Tootes sisalduv B-12 vitamiin on metüülvormis. Cardio Heart Nutrients aitab säilitada normaalset vereringet ja langetada homotsüsteiinitaset.
 
Tellimine: e-poest
 
OmegaOmega 3 Fish Oil-3 Fish Oil – kalaõli, mille iga partii on eraldi kontrollitud
Higher Nature esmaklassilise kvaliteediga puhas kalaõli on kontsentreerimata, sisaldades looduslikes kogustes EPA-t ja DHA-d. Rasvhapped EPA ja DHA on olulised südame, arterite ja silmade tervise tagamiseks, aju tööks, paindlike liigeste jaoks ja paljude muude funktsioonide jaoks kehas. Soovitav annus 1-3 kapslit päevas
    

Tellimine: e-poest

Cholesterase 60 Capsules

Cholesterase – taimne kompleks kolesteroolitaseme tasakaalustamiseks

Lisandis sisalduvad B3- ja C-vitamiin aitavad vereseerumi kolesterooli –ja lipiidide taset ühtlasena hoida. Ananassiensüüm bromelaiin aitab valke lagundada ja verd vedeldada. Lisand sisaldab ka taimseid steroole ja pektiini, mis võivad soolestikus rasva siduda ja selle imendumist aeglustada.
 
Südame tervise toetuseks mõeldud toidulisandite täieliku valikuga saate tutvuda Via Naturale e-poes

Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.