neljapäev, 5. märts 2020 15:06.28 Europe/Tallinn

Foolhape või metüülfolaat - kumba eelistada?

Foolhape, folaat, metüülfolaat, B9-vitamiin – nii palju erinevaid nimetusi ühele toitainele! Paljusid inimesi võib erinevate vormide ja nimetuste rohkus segadusse ajada ning nii mõnedki meist on jäänud mõtlema, kas ka teda võib foolhappe puudus kimbutada?

Loe edasi
teisipäev, 22. oktoober 2019 14:08.28 Europe/Tallinn

Rasedus ja toitumine

Õige toitumine on ääretult oluline nii rasestumiseks kui ka raseduse ajal ema ja loote tervise tagamiseks. Naise jaoks on rasedus suureks väljakutseks, kuna kehas toimuvad märkimisväärsed bioloogilised muutused.  Suureneb toitainevajadus ning toimuvad hormonaalsed muutused, mis võivad esile kutsuda ka mitmeid sümptomeid või isegi rasedusaegseid haigusseisundeid (näiteks refluks, rasedusaegne diabeet või probleemid kilpäärmega). Anname ülevaate, mida tuleks raseduse ajal toiduvaliku osas silmas pidada, et head tervist säilitada ning tagada lapse arenguks kõik vajalik.

Loe edasi
esmaspäev, 21. oktoober 2019 14:17.19 Europe/Tallinn

Kurgirohuõli

Tänapäeval kasvatatakse kurgirohtu peamiselt õlirikaste seemnete tõttu, millest saadakse gammalinoleenhapet (GLA). Tegemist on kasuliku oomega-6 rasvhappega, millel on kehas põletikuvastane toime. Kuigi GLA-d leidub teatud määral ka kanepiõlis, kuningakepiõlis ning mustsõstraõlis, sisaldab just kurgirohuõli teadaolevalt kõige rohkem gammalinoleenhapet (17–28%).

Loe edasi

Items 1 to 3 of 5 total

Laen...