esmaspäev, 21. oktoober 2019 11:17.19 Europe/Tallinn

Kurgirohuõli

Tänapäeval kasvatatakse kurgirohtu peamiselt õlirikaste seemnete tõttu, millest saadakse gammalinoleenhapet (GLA). Tegemist on kasuliku oomega-6 rasvhappega, millel on kehas põletikuvastane toime. Kuigi GLA-d leidub teatud määral ka kanepiõlis, kuningakepiõlis ning mustsõstraõlis, sisaldab just kurgirohuõli teadaolevalt kõige rohkem gammalinoleenhapet (17–28%).

Loe edasi
esmaspäev, 21. oktoober 2019 7:19.28 Europe/Tallinn

Südame tervis ja oomega-3 rasvhapped

Rasvu ei tohiks nende kõrge kaloraaži tõttu pidada sellisteks toitaineteks, mida oma toidulaual vältida – keha peab neid hea tervise tagamiseks piisavalt söögiga saama. Oluline on siinkohal just see, milliseid rasvu eelistada. Üldine soovitus on vähendada küllastatud loomsete rasvade osakaalu toidulaual ning tarbida piisavalt häid küllastamata rasvhappeid.

Loe edasi
reede, 16. august 2019 11:05.02 Europe/Tallinn

Kalaõlid ja oomega-3 rasvhapped

Väga oluline on, et toiduga saadavate rasvade koostises oleks iga päev natuke oomega-3 rasvhappeid. Põhjamaade toidusoovituste järgi peaks vähemalt 0,5% päevasest energiahulgast moodustama alfa-linoleenhape - oomega-3 rasvhape, mida leidub peamiselt mitmetes seemnetes (chia-, lina- tudra-, kanepi-, seedermänni-, soja- ja rapsiseemned ning ka kreeka pähklid). 

Loe edasi

3 Item(s)

Laen...