esmaspäev, 2. august 2021 14:05.00 Europe/Tallinn

Kalaõlid ja oomega-3-rasvhapped

Väga oluline on, et toiduga saadavate rasvade koostises oleks iga päev natuke oomega-3-rasvhappeid. Eesti toitumis- ja liikumissoovituste järgi peaks vähemalt 1% päevasest energiahulgast moodustama oomega-3-rasvhapped, mida leidub peamiselt kalas ja ka mitmetes seemnetes (chia-, lina- tudra-, kanepi-, seedermänni-, soja- ja rapsiseemned ning ka Kreeka pähklid). 

Loe edasi
esmaspäev, 27. jaanuar 2020 11:23.34 Europe/Tallinn

Huvitavaid fakte kalaõli kohta

Asendamatud rasvhapped on tervisele väga kasulikud, eriti südame ja aju jaoks.  Kala sisaldab rikkalikult oomega-3 rasvhappeid EPAt ja DHAd.  Kuid meie toidulaual ei pruugi kala alati olla piisavalt ja pealegi ei saa me kindlad olla selle kvaliteedis ja puhtuses. Sellisel juhul on hea mõte tarvitada kalaõli toidulisandina, kuid kuidas valida sellist toodet, mis oleks puhas ja tervisele kasulik?

Loe edasi
esmaspäev, 21. oktoober 2019 14:17.19 Europe/Tallinn

Kurgirohuõli

Tänapäeval kasvatatakse kurgirohtu peamiselt õlirikaste seemnete tõttu, millest saadakse gammalinoleenhapet (GLA). Tegemist on kasuliku oomega-6 rasvhappega, millel on kehas põletikuvastane toime. Kuigi GLA-d leidub teatud määral ka kanepiõlis, kuningakepiõlis ning mustsõstraõlis, sisaldab just kurgirohuõli teadaolevalt kõige rohkem gammalinoleenhapet (17–28%).

Loe edasi

Items 1 to 3 of 4 total

Laen...