Kuidas võidelda külmetushaigustega?














Inimese immuunsüsteem võib igal aastaajal haigusetekitajate rünnakutele vastuvõtlikuks muutuda, kuid enamasti jäädakse külmetushaigustesse ja grippi just külmematel talvekuudel. Klassiruumid ja töökohad on ideaalseks pinnaseks erinevate haigusetekitajate levikule.

Meile kõigile on tuttavad järgmised sümptomid: kriipiv tunne kurgus, millele üsna pea järgneb paljukardetud aevastus ning kolleegi kulmukortsutus, kuna tema võib olla järgmine nakkuse ohver. Sa oled kindlasti sellega kokku puutunud! Ei lähe kaua, kui juba terve kontoritäis inimesi köhib ja tatistab ning sind tembeldatakse rahvavaenlaseks nr 1.
 
On teada, et rohkem kui 100 viirust võib külmetushaigusi põhjustada, seega pole midagi imestada, et keskmine täiskasvanu haigestub 2-4 korda ning lapsed kuni 9 korda aastas viirushaigustesse!
 

Seda enam on põhjust hoolitseda selle eest, et sinu immuunsüsteem oleks võimalikult tugev!

Mis on esimene kaitseliin? Sinu toitumine. Kui vähegi võimalik, täida oma taldrik värskete hooajaliste puu- ja köögiviljadega.

Parimad immuunsüsteemi toetavad toidud on küüslauk, sibul, oliivid, oliiviõli, peet, paprika, värsked ürdid, tšilli, maguskartul, porgand, õun, pähklid, seemned, tofu, miso, sidrun, laim, mesi, mustikad...see loetelu võib jätkuda. Üldiselt öeldes, katsu enda toidulauale tuua võimalikult värviküllaseid koostisosi.

Söö puu- ja köögivilju võimalusel toorelt, et vältida toitainete hävinemist kuumutamise käigus!

Soolestiku tervis on samuti oluline. Kui sa viirusega kokku puutud, siis kasutab sinu immuunsüsteem antikehasid, et siduda viirus endaga juba hingamisteedes ja soolestikus. Need antikehad takistavad viiruse edasiliikumist kehasse ning tegelevad sellega, et viirus hävitada.
 
Umbes 70 % sinu aktiivsetest immuunrakkudest on soolestikus ja nad ei tööta väga hästi ilma heade bakteriteta. Mõtle neist kui oma isiklikust kaitsejõust! Häid baktereid saab naturaalsest jogurtist, aga kui sa plaanid võtta häid baktereid toidulisandina, siis otsi toodet, mis sisaldaks 5-25 miljardit kasulikku bakterit päevase annuse kohta.

Spetsiifilistest vitamiinidest ja mineraalainetes võib samuti abi olla. C-vitamiin on laialdaselt tuntud oma immuunsüsteemi tugevdavate omaduste poolest. Viirustel on raske ellu jääda keskkonnas, kus on rikkalikult C-vitamiini. Palju C-vitamiini sisaldavad paprikad, vesikress, kapsas, brokoli, lillkapsas, maasikad, sidrunid, kiivid, melon, tomatid. Selle vitamiini taset oma kehas saad kõrgena hoida ka C-vitamiini toidulisandit tarbides.

D-vitamiin, mida leidub munades või rasvases kalas (nagu lõhe või sardiinid), on samuti väga kasulik immuunsüsteemi tugevdamisel. Kui tarbid D-vitamiini toidulisandina, jälgi et see oleks kindlasti D3-vormis (kolekaltsiferoolina).
 
Mineraalaine tsink on samuti oluline komponent immuunsüsteemi jaoks, mis tihti inimestel kahe silma vahele jääb. Tsinki leidub austrites, koorikloomades, kõvades juustudes, munades, täisteraviljas, kinoas, seemnetes, läätsedes, avokaadodes, kaunviljades, Brasiilia pähklites ja mandlites.
 

Peaksid mõtlema ka selle peale, et suurendada antioksüdantide hulka oma menüüs, mis aitavad neutraliseerida võõraste sissetungijate toodetud „vabu radikaale”!

Nii C-vitamiin kui ka tsink on olulised antioksüdandid. Väga head on antotsüanidiinid (leidub mustikates, mustsõstardes, ploomides ja tumedates viinamarjades), karotenoidid (porgandites, aprikoosides, maguskartulis, kõrvitsas ning tumerohelistes lehtköögiviljades) ning lükopeen (mida leidub küpsetatud tomatites).

Väga hea antioksüdantide ja eeterlike õlide allikas on ka greip. Kui tarvitad greibiseemne ekstrakti toidulisandina, vali selline variant, mis sisaldaks mahedalt kasvatatud greipfruuti.
 

Millest hoiduda?

Kui sa suitsetad, siis lõpeta see. Me teame kõik, et suitsetamine on tervisele kahjulik, aga kas sul oli aimu sellest, et suitsetamine nõrgestab ka immuunsüsteemi, muutes sind vastuvõtlikumaks külmetushaigustele ja gripile?

Vähenda alkoholi tarbimist mõnele ühikule, ära tarvita seda rohkem kui kaks korda nädalas ning vähenda ka rafineeritud suhkru tarbimist, kuna see koormab immuunsüsteemi.
 

Veebruaris e-poes immuunsüsteemi toetavad vitamiinid -20% soodsamad!

Uudised ja pakkumised e-posti!

Hoiame Sind kursis Via Naturale uudistega, uute toodete, sooduspakkumiste ning teiste teadetega, mis kliendile huvi pakuvad.