Veresuhkur - kõik, mida peaksid teadma!

Toitudest mida sööme, on suhkur keha jaoks kõige lihtsam energiaallikas. Seega on loogiline mõelda, et väsimuse korral tundub suhkrurikas snäkk see kiireim lahendus energiataseme tõstmiseks

Tegelikult võib aga kõrge veresuhkru tase viia selleni, et tunned hoopis, et energiat on vähem, sul esineb suurem tõenäosus kaalus juurde võtta, rakud vananevad kiiremini ning II tüübi diabeeti haigestumise risk kasvab. Vaatame lähemalt, miks see nii on!

  • Vähem energiat – Suhkur liigub kiiresti soolestikust verre, tuues endaga kaasa glükoosi juurdevoo. Keha reageerib sellele sama kiiresti, vabastades insuliini, et suhkrut metaboliseerida. Tulemuseks on kiire energiatõus, millele järgneb seejärel järsk langus. Loomulik reaktsioon on süüa veel rohkem suhkrut – ja sama tsükkel kordub taas.

  • Kaalutõus – Regulaarne soov süüa rohkem suhkrut, et väsimust vähendada, toob kaasa kehakaalu tõusu. Kui suhkrut ei muundata energiaks, talletab keha suhkruvarud lihastes ja maksas glükogeenina. Kui need rakud on küllastunud, muudetakse üleliigne glükoos rasvaks ning talletatakse kehas.

  • Diabeet – Protsessi jaoks, mille käigus muudetakse glükoos energiaks, on tarvis hormoon insuliini – iga kord, kui me sööme suhkrut, vabastab pankreas insuliini.

  • Kui su veresuhkru tase pidevalt kiiresti tõuseb, võivad lõpuks tänu sellele, et keha on koormatud pidevalt lisainsuliini toomisega, rakud muutuda insuliinresistentseks.  – mistõttu jääb veres glükoositase pidevalt kõrgeks ja see toob endaga kaasa kroonilised haigused nagu nt II tüübi diabeet. 

  • Vananemine – Kõrge veresuhkur toob kaasa protsessi nimega glükatsioon. Glükatsiooni käigus toodetakse kõrvalprodukte, mis kahjustavad rakumembraane ja põhjustavad põletikke  – tuues kaasa keharakkude kiirema vananemise.


veresuhkur

On selge, et normaalne veresuhkru tase on hea tervise jaoks oluline (ning aitab toetada ka kaalulangust) – kuid kõrge suhkrusisaldusega toitude vältimine võib osutuda parajaks väljakutseks. Milliseid samme ette võtta, et oma tervist pikemas perspektiivis säilitada?

  • Muuda oma toitumist – Esiteks, väldi kõrge suhkrusisaldusega toite nagu šokolaad, küpsised ja kommid ning rafineeritud süsivesikuid sisaldavaid toite nagu sai, pasta ja riis.  Töödeldud toidud ja erinevad kastmed sisaldavad enamasti samuti üllatavalt palju suhkrut – uuri enne ostmist pakendeid ning ürita võimalikult palju toite ise valmistada. Kuigi puuviljad sisaldavad mõningaid olulisi toitaineid nagu vitamiinid, vesi ja kiudained, on need samuti kõrge suhkrusisaldusega. Seega võid proovida tasakaalustada puuviljade mõju veresuhkrule, kombineerides neid mõne valgurikka snäkiga, näiteks pähklitega.  

  • Säilita tervislikku soolestiku mikrofloorat -  Lisades menüüsse toite, mis sisaldavad resistentseid tärklisi, tasakaalustub soolestiku mikrofloora, mis omakorda parandab ka glükoosi ainevahetust. See tuleneb asjaolust, et resistentseid kiudaineid ei lagundata peensooles ja need liiguvad puutumatult jämesoolde. Lihtne viis, kuidas toidulauale resistentseid tärklisi lisada ning ühtlasi suhkrutarbimist vähendada, on kasutada suhkruasendajat FOSi  – see on maitselt magus, kuid samas on tal resistentsele tärklisele omased kasulikud toimed.

  • Tarbi võtmetoitaineid – On mõningad olulised toitained, mis aitavad tasakaalustada veresuhkru taset. Kroom  aitab hoida insuliini funktsioone töökorras, mangaan aitab suhkrut energiaks muundada ning magneesium reguleerida insuliini tööd nii, et veresuhkur ei langeks järsult. Neid toitaineid võib tarvitada ükshaaval või võtta korraga, valides välja veresuhkrut tasakaalustava toidulisandi  – viimane võib olla iseäranis kasulik siis, kui järgid mõnda kaalulangetamise programmi.

  • Väldi stressi – Kui oled stressis, vabastab keha hormooni nimega kortisool. Kortisooli töö on sulle energiat anda, et stressirikaste olukordadega hakkama saada, kasutades ära valkude ja rasvavarud glükoosi tootmiseks. See on hea, juhul kui sul on vaja parasjagu bussi peale joosta, kuid kui vabanenud suhkrut energiaks ära ei kulutata, jääb see sinu vereringesse – sellel on samad tagajärjed nagu magusa snäki söömisel.

  • Ole aktiivne – kas treenimine või lihtsalt askeldamine on parim viis vereringes oleva glükoosi ärakulutamiseks Seega ürita tuua oma igapäevasesse ellu rohkem liikumist. On palju erinevaid viise aktiivse elustiili harrastamiseks, seega leia tegevus, mida sa naudid!

Aastate jooksul kujunenud harjumuste muutmine ei pruugi olla lihtne, kuid loodetavasti aitavad need lihtsad nipid sind tagasi teele, mis soodustab hea tervise säilitamist!

 

BioCare' toidulisandid veresuhkru tasakaalustamiseks

Kroom 200μg 90 tab

10,73 €