Kollageen nahale ja luudele

Viimasel ajal on kollageen kuum sõna, kuid tegelikult on selle kasulikud toimed toitumisterapeutide seas teada juba pikemat aega.


Kasulik toime nahale

Kollageen on peamine kiuline valk, mida nahas leidub. I tüüpi kollageen moodustab naha koostisest 80% ning ülejäänu III tüüpi kollageen. Kollageeni toodavad ja jaotavad nahas laiali fibroplastid (sidekoe rakud) – kollageeni tihe võrgustik tagab dermise strukturaalse ühtsuse ja toetab ka epidermist. Koos elastiiniga moodustab kollageen ekstratsellulaarse maatriksi (ECM), mis annab nahale struktuuri, elastsuse ning tugevuse.

Vananemisprotsessi käigus ning elustiilifaktorite tõttu (näiteks päikesevalgusega kokkupuutel) hakkavad kollageenikiud lühenema, muutuvad tihedamaks ning keha kaotab I tüübi kollageeni. Samal ajal väheneb ka fibroplastide aktiivsus, mille tulemusel toimub naha struktuuri lagunemine ning nahk muutub õhemaks ja kaotab elastsust.

Suukaudselt manustatavad hüdrolüüsitud kollageenipeptiidid imenduvad väga hästi.  Vereringesse jõudes jaotatakse need üle keha laiali ning nad jäävad dermisesse kuni 14 päevaks. Peptiidid seonduvad fibroplastide retseptoritega, stimuleerides kollageeni tootmist, samal ajal kui vabad aminohapped annavad kollageeni moodustumiseks olulisi ehituskivisid.

Ei ole sugugi imekspandav, et suuliselt manustatav kollageen suurendab kollageenikiudude tihedust ja läbimõõtu, mille tulemusel vähenevad kortsud ja paraneb naha elastsus. Kollageen aitab parandada ka hüaluroonhappe tootmist ja suurendab naha niiskusesisaldust.


Toetab keha tugisüsteeme

Palju räägitakse kaltsiumi ja magneesiumi olulisusest luude tervisele, kuid sageli ei pöörata tähelepanu luumaatriksile, kuhu need mineraalained kinnituvad. Koguni 35 % luumassist moodustavad valgud, millest omakorda 90% on tehtud I tüüpi kollageenikiududest, mis üksteise ümber keerdudes moodustavad aluspinna, millele mineraalained saavad kinnituda.

Sellest tulenevalt võib öelda, et kollageen on luude tervise jaoks väga oluline. Uuemad uuringud näitavad, et kõigest 5 g kollageenipeptiidide tarbimine päevas 12 kuu jooksul suurendab postmenopausis naiste luutihedust selgroos ja kaelas. Kollageenipeptiidid toimivad signaalmolekulidena, toetades kollageeni sünteesi ja stimuleerides luude moodustumist.

Tänu kiirele imendumisele võivad kollageenipeptiidid toetada ka treeningujärgset lihaste anabolismi (kudede uuenemist ning kasvu).


Miks valida Higher Nature kollageen?

  • Garanteeritult kõrge kvaliteediga – saadud kaladest, mille kasvatamisel ei ole kasutatud antibiootikume. Kalad on saadud taastuvast allikast.
  • Hüdrolüüsitud kollageen – sisaldab aminohappeid ja väikseid peptiide, millel on madal molekulaarne kaal, et tagada parim imendumine
  • Ideaalne segu I ja III tüüpi kollageenist
  • Sisaldab spetsiifilisi aminohappeid nagu glütsiin, proliin ja hüdroksüproliin, mis on kollageeni moodustumisel ehituskivideks
  • Sisaldab peptiide, mis stimuleerivad kollageeni sünteesi kehas
  • Kaitseb nahka vananemise eest
  • Ideaalne luude ja liigeste toetuseks, eriti menopausis naistele ning treeningujärgse toetusena


Seotud tooted

Allikad

Sibilla S et al, 2015, An Overview of the Beneficial Effects of Hydrolysed Collagen as a Nutraceutical on Skin Properties: Scientific Background and Clinical Studies, The Open Nutraceuticals Journal, Vol 8:29-42

Konig D et al, 2018, Specific Collagen peptides Improve Bone Mineral Density and Bone Markers in Postmenopausal Women – A Randomized Controlled Study, Nutrients, Jan; 10(1):97

Zdzieblik D et al, 2015, Collagen peptide supplementation in combination with resistance training improves body composition and increases muscle strength in elderly sarcopenic men: a randomised controlled trial, The British Journal of Nutrition, Oct 28;114(8):1237-1245